Friday 12 October 2007

absolut

Dobrze ze nie mam duszy hazardzisty bo jak widać nie wygrałabym dzis nic.
Nagrod Nobla w dziedzinie literatury dostała Doris Lessig,angielska pisarka,urodzona w Persji a wychowana w Rodezji Poludniowej.
No,nie czarujmy sie,nie znam w ogóle jej książek i samo nazwisko tez pierwszy raz słyszę....jednak z tego co przeczytałam o jej inspiracjach,zainteresowaniach i jej samej,mam ochotę zobaczyć,posmakować jej świata.Nie z jakiegoś konkretnego powodu, po prostu ze zwyklej chęci poznania czegoś nowego.
Swoja droga ciekawa jestem bardzo jak duze piętno odcisnęły w jej książkach te wszystkie miejsca,ludzie,kultury;tak przecież odlegle.
Bo ze sa obecne jestem prawie pewna.

______________________________

Godnosc ludzka to absolut,a nie pojecie cząstkowe.

Josif Brodzki

4 comments:

Anonymous said...

http://www.polskieradio.pl/sluchaj/play.aspx?p=r3

Może przez internet posłuchasz?
:)
Ja, w każdym razie, słucham Trójki dla (i za) Ciebie, Kochana :)
(teraz leci piosenka z textem: "Gdzie jesteś, Polaku? w Londynie na zmywaku; gdzie jesteś Chińczyku? w Warszawie, w butiku")
Stereo-typ.

Co do Noblistki - też nie znam.
Czas to zmienić :)
Ściskam! :*

Anonymous said...

Ja tez tej pani nie znam w przeciwienstwie do pozostalych pisarzy.

Jednak ja ostane na chwile obecna przy mych ksiazkach.

Ann said...

Blasko...dziekuje,adres znam.Sluchnie zastepcze mialo byc dlatego ze siedzialam o tej porze w kopalni.

Born...szykuje sie nowa pozycja.Kolejny Eberhard :)

i powiem Wam ze potencjalny angol tez nie zna.Zreszta wiekszosc z nich nie wie nawet kto jest obecnie premirem :D

Anonymous said...

Podpisuję się pod tymi, którzy nie znają Noblistki (jednak obstawiałam Rotha). W PL podobno prawie nie wydawana, teraz będzie w każdej księgarni. U Ciebie już się pewnie zaczęło szaleństwo Doris Lessig, poczytasz szybciej niż my :)